Zanieczyszczony filtr DPF
TWOJE AUTO STRACIŁO MOC? ZACZEŁO PALIĆ WIĘCEJ NIŻ DOTYCHCZAS? TO MOŻE BYĆ ZANIECZYSZCZONY FILTR DPF
Zadaniem filtra cząsteczek stałych jest redukcja rakotwórczych cząsteczek sadzy zawartych w spalinach. Jego żywotność ocenia się na przebieg około 200-250 tysięcy kilometrów. Jednak w praktyce filtr zanieczyszcza się dużo szybciej powodując problemy. Miejska eksploatacja prowadzi do błyskawicznego zapchania się filtra. Objawy zapchania nie są jednoznaczne. Kontrolka, która powinna poinformować nas, że filtr cząstek stałych jest przepełniony sadzami i popiołami nie zawsze działa poprawnie. Zazwyczaj zauważalne jest dławienie się silnika, obniżenie jego mocy, problemy z utrzymaniem równych obrotów. W niektórych modelach problemy z DPF zwiastuje podnoszący się poziom oleju. Ignorowanie problemu zwykle jest zgubne w skutkach – w skrajnej sytuacji filtr zostanie w trwały i nieodwracalny sposób uszkodzony. Zakup nowego filtra jest niestety zupełnie nieopłacalny. Co zrobić aby nie dopuścić do jego uszkodzenia? Zadbaj o swój filtr wcześniej! Nie czekaj aż pojawi się kontrolka lub problem i dokonuj czyszczenia filtra co 100 000 km. Umów się u nas lub w jednym z naszych warsztatów partnerskich aby usunąć nagromadzony się w nim popiół, który nie zostaje oczyszczony podczas wypalania filtra i zapewnij mu kolejne lata prawidłowego funkcjonowania!